شرکت آگرین‌پی | Agrinpay

برای یک پروژه ساختمان اداری، تجاری، صنعتی و مسکونی، استفاده از مقاطع فولادی پیش‌ساخته یا اسکلت فلزی یک انتخاب مقرون به صرفه است.  کارایی، مزایا و قابلیت‌های مثبت سازه‌های فلزی از جنبه‌های مختلف، می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های ساخت و اجرایی پروژه شود. مطمئناً ساختمان‌های اسکلت فلزی مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارند. در واقع از لحظه‌ای که تصمیم به ساخت یک پروژه اسکلت فلزی می‌گیرید، می‌توانید با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درست، هزینه‌های ساخت را بدون کاهش کیفیت، کاهش دهید و تا حد امکان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

شرکت آگرین‌پی به عنوان یکی از معتبرترین پیمانکاران و سازندگان در استان البرز و کشور، با داشتن سالها تجربه در زمینه طراحی و ساخت انواع سازه‌های اسکلت فلزی یا بتنی، آمادگی همکاری با کارفرمایان و سازندگان محترم در زمینه طراحی و ساخت مجموعه‌های صنعتی، اداری و مسکونی تازه تاسیس و درحال توسعه اعم از سوله‌های کارخانه، کارگاه، انبار، ساختمانهای مسکونی اسکلت فلزی، ... تاسیسات برقی و مکانیکی، محوطه‌سازی و ... را دارد. پیشنهاداتی که در ادامه ارائه می‌شود حاصل سالها فعالیت در زمینه طراحی، ساخت و اجرای سازه‌های اسکلت فلزی است و نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت ساختمان‌های اسکلت فلزی می‌شود، بلکه باعث بهبود دامنه و نتایج پروژه نیز خواهد شد.

1. عمر مفید ساختمان اسکلت فلزی را مد نظر قرار دهید

زمانی که می‌خواهید بودجه و هزینه تمام شده یک پروژه اسکلت فلزی را پیشبینی کنید، مواردی هستند که علاوه بر هزینه ساخت باید مد نظر قرار دهید. اگر می‌خواهید سازه‌ای بسازید که دهه‌ها با خیال راحت با یک هزینه حداقلی تعمیر و نگهداری پایدار بماند، احتمال خیلی زیاد به این نتیجه خواهید رسید که ساختمان اسکلت فلزی، با کمترین هزینه تمام شده، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. هزینه نگهداری سایر سازه‌ها معمولاً از ساختمان‌های اسکلت فلزی بیشتر خواهد بود.

2.  شرایط آب و هوایی محل ساخت را مد نظر قرار دهید

ساختمان‌ها و آب و هوا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. در طراحی و ساخت ساختمان‌ها باید شرایط محیطی و اجتماعی محل ساختمان را کاملاً در نظر گرفت تا بتوان یک محیط داخلی مناسب برای ساکنین و بهره‌برداران نهایی ساختمان ایجاد کرد. به عنوان مثال، در مناطق گرم و مرطوب، تهویه و سرمایش طبیعی باید یکی از اولویت‌ها در طراحی سازه و معماری ساختمان باشد. در عین حال، یک سری موارد دیگر مانند سایه، عایق‌بندی حرارتی، باران و برف و رطوبت نیز، برای برآورده کردن نیازهای عملکردی ساختمان، باید بطور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

در مناطق خشک و گرم، هنگام انتخاب مصالح برای پوشش‌های مختلف مانند سقف، دیوارها، پنجره‌ها، عملکرد رسانایی و ذخیره حرارت مصالح باید به دقت بررسی و مد نظر قرار گیرد. در این شرایط آب و هوایی به طور کلی استفاده از عناصر سازه‌ای سنگین برای انطباق با ویژگی اختلاف دمای بسیار زیاد بین روز و شب، مناسب است. طراحی صحیح متناسب با اقلیم‌های مختلف، می‌تواند از اتلاف غیرضروری هزینه‌های ساخت و ساز جلوگیری کند. یک طراح حرفه‌ای هنگام طراحی و استفاده از حداقل اجزای فلزی برای کاهش معقول وزن سازه و هزینه تمام شده پروژه، بار باد و برف را براساس اطلاعات آب و هوایی منطقه و برای اطمینان از ایمنی و پایداری بلند مدت ساختمان، در نظر می‌گیرد.

3. توجه به بهره‌وری اجرایی در راستای کاهش هزینه‌های ساختمان‌های اسکلت فلزی

اگرچه ساختمان‌های اسکلت فلزی از مزیت کوتاهتر بودن دوره ساخت در مقایسه با سایر انواع ساختمان‌ها برخوردار هستند، اما این دوره ساخت همچنان می‌تواند کوتاهتر نیز شود. شما باید تاثیر فصل بر شرایط ساخت‌و‌ساز را در نظر بگیرید. شرایط آب و هوایی در فصول مختلف تاثیر مستقیم بر در دسترس بودن مصالح، تجهیزات و نیروی کار دارد. علاوه بر این، کمبود نیروی کار بومی در فصول مختلف سال، بسته به شرایط جغرافیایی و اجتماعی منطقه ساخت پروژه، از مسائل مهمی است که همواره باید مد نظر قرار گیرد.

از تامین و رسیدن به‌موقع مصالح مختلف ساخت به محل پروژه اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که همه مصالح با مشخصات فنی مورد نظر همخوانی داشته و در دسترس باشند و نیروی کار به اندازه کافی جهت انجام بموقع عملیات اجرایی در دسترس است.

4. ارتباطات و تبادلات بموقع

از بروز تاخیر در برقراری ارتباطات با ارکان مختلف ساخت پروژه پرهیز کنید تا در حد امکان از بروز دوباره کاری و هدر رفت بودجه به دلیل نقص در ارتباطات جلوگیری شود. در صورت بروز هرگونه مشکل در طول مرحله ساخت یا پس از ساخت باید به سرعت اطلاع‌رسانی و اقدامات لازم جهت رفع انجام شود. مطمئن شوید که کلیه الزامات فنی و قراردادی مربوط به ساخت اسکلت فولادی رعایت می‌شود.

5. طراحی بهینه

انتخاب معقول برخی تجهیزات و امکاناتی که در مصرف انرژی بهینه هستند می‌تواند انرژی مصرفی برای روشنایی، گرمایش و تهویه مطبوع را کاهش دهد و هزینه برق مصرفی ساختمان را پایین آورد. برخی پانل‌های سقفی با پوشش‌های خاص می‌توانند انرژی خورشیدی را منعکس کنند و گرما را به شکل نور بازتاب دهند که این امر میتواند حتی تا ۴۰ درصد یا بیشتر در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی ایجاد کند. استفاده از پوشش‌های مناسب ضد حریق و خوردگی نیز تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خواهد داشت.

6. انتخاب یک طراح و سازنده حرفه‌ای

یک شرکت طراح و سازنده حرفه‌ای سازه‌های فولادی می‌تواند به شما پیشنهادات طراحی و خدمات ساخت، نصب و خدمات پس از فروش حرفه‌ای ارائه کند. بهینه‌سازی سازه در زمان طراحی یکی از موثرترین عوامل در کاهش هزینه تمام شده پروژه است که هر شرکت سازنده‌ای توانایی زیرساختی و دانشی آن را در اختیار ندارد. یک شرکت سازنده معتبر که سوابق حرفه‌ای مشخصی در زمینه ساخت سازه‌های فولادی داشته باشد می‌تواند علاوه بر بهینه سازی وزن سازه، با ساخت با کیفیت و دقیق مقاطع مختلف سازه، از بروز مشکلات آتی در زمان نصب و بهره‌برداری، جلوگیری کند.